det kurrar i magen

  

Madickens värld är den finaste idyllen som finns. Så vill jag leva och bo. På Junibacken. Nära till vattnet så att man kan fara på utflykt med båten en vacker sommardag. Men också nära till en mysig småstad dit man kan gå när man vill handla karameller eller göra andra ärenden. Vilken unge skulle inte vilja växa upp där.

Nu är jag så hungrig så jag tror att jag ska gå av. Senast jag var så här hungrig var nog i högstadiet. Då kurrade magen var och varannan dag. Minns att jag tyckte det var hemskt. Sen när man väl slapp på lunch så var det allt som oftast afrikansk köttgryta eller liknande på menyn och då valde man hellre att leva på 2 knäckebröd och lite sallad. Inte konstigt att man var mycket klenare då.


Kommentarer
Postat av: underbaraclara

ja madicken är underbart. speciellt snälla Alva. Fast bullerbyn är ändå snäppet bättre tror jag :)



Kram

2009-04-20 @ 21:44:11
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: Ann-Sofi

Åhh, tack för din kommentar! Flög ju nästan i taket då jag såg ditt namn här ;) SÅ kul! Ja, en Alva skulle jag också vilja ha. Bullerbyn älskar jag också, men jag har fastnat speciellt för madicken. Finns många roliga karaktärer där! Och så har de så fint hus :)



kramkram

2009-04-21 @ 15:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0