fredag = bloggdag

Ja, på fredagar känner jag att jag behöver skriva något hit. Sammanfatta veckan, typ. Ris och ros. Och så vidare.

Just nu känns det som att det är lite för mycket med skolan. Jag skulle gärna slappna av litegranna. Men det som gnager är att jag har ett finska föredrag nästa vecka. Hjälp alltså. Jag har faktiskt aldrig haft ett föredrag på finska förut. Inte ensam iallafall. Och inte i 15 minuter. Scary. Man kan ju fråga sig hur jag har lyckats undgå det efter ha läst finska 10 (!) år i grundskolan och gymnasiet. Hur som helst är det ju trevligt att iallafall få välja ämne själv. Jag ska ha om romantiska vägen i Tyskland. Så det är det jag försöker förbereda nu. Huhu.

Men riktigt snart far jag hem-hem. Mami & papi far till Stockholm idag, så vi alla syskonen är ensamma hemma. Det blir kalas.

Nu ska jag steka lite rödbetsbiffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0