slut på lallandet



Oj, vilket lov jag har haft. Det är inte varje år man har en månad jullov. Det känns riktigt konstigt att man måste börja åstadkomma något nu igen. Arbeten, föredrag, tenter. Studiepoängen ska börja rulla in. Men verkligheten börjar väl landa så småningom. Så länge jag är hem-hemma är jag som i en skyddad sfär dit ingen press kan nå mig. Trots det ser jag jättemycket fram emot att börja bo i Vasa igen!


Jullovet har som sagt varit långt. Mycket filmtittande, släktbesök och jobb. Mest jobb faktiskt. Är man pälsfarmardotter slipper man inte undan så lätt, speciellt inte mitt i "pälsantiin". Vi brukar säga att det är vår familjs sätt att umgås, för man hinner prata mycket när alla arbetar flera timmar i samma rum. Mycket skratt och skojande blir det. Vi förenar verkligen nytta med nöje. Men nu känner jag att jag har nått en punkt då jag inte vill se rävskinn på ett tag, och då passar det ju ypperligt att börja studera igen. Just bring it on!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0