a working lady

Jag jobbar för fullt redan. Nattskifte väntar inatt. Jag tycker om att jobba 5-skift(e?), det är varierande och bra. Jag tycker också om att jobbet är fysiskt. Det blir många steg av och an på 8 h. Jag tycker också om att man, samtidigt som man är en del av ett team, också arbetar självständigt. Känner man för att prata så är det bara att gå till närmsta skifteskollega och känner man för att vara tyst för sig själv så är det bara att jobba på egen hand. Allt funkar. Det bästa är nog ändå de 4 lediga dagarna som väntar efter varje gång man jobbat 2 nätter. Håhå jaja, va skönt.

 

Jag vill samtidigt tipsa om en jättebra bok. Läser den för andra gången nu. Den heter Gör som Gud -bli människa och är skriven av Stefan Gustavsson (som också skrivit Kristen på goda grunder). Den är väldigt intressant och har i alla fall fått mig att se på Gud, skapelsen, himlen etc. från en ny synvinkel (rätt synvinkel!). Allt blir så självklart mitt i allt. Läs den så förstår du vad jag menar.

 

Förresten, idag står det på ÖT om en Emma som fyller 100 idag. Hon är min mommos syster, alltså min mammas moster. Det är såå häftigt. Min mommo blev också gammal, 93 om jag minns rätt. Bra gener hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0