min nya förälskelse



Vet ni vad? Jo, jag har börjat dansa lindy hop. Det är en nybörjarkurs som startade efter jul. När jag och min syster först anmälde oss var det redan fullt så då slapp vi inte med.  Men nu efter att de hade haft 3 gånger så fick jag mejl av ledaren att vi nog ryms med i alla fall, om vi vill. Min syster ville inte längre, men jag kunde inte motstå. Så jag tog chansen! Jag var sjukt nervös när jag for dit, för jag hade ju missat tre gånger. Det är ganska mycket i början. Men jag fick en snabb privatlektion före de andra kom och det gick över mina förväntningar. Så otroligt kul, fast jag bara har varit en gång. Jag säger inte att det är piece of cake, men jag trodde det skulle vara mycket värre i början.

Så länge som jag har längtat efter att få lära mig dansa någon typ av pardans. Ända sedan första säsongen av Let´s Dance har jag drömt om det. Lindy hop är en ganska ny förälskelse, men det känns helt rätt. Hoppas förälskelsen håller i sig!

Och musiken vi dansar till sen.. helt underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0