rödhårig dröm



Det här är inte min nya frisyr. Endast en rödhårig dröm från förra torsdagen. Ungefär så långt från mitt naturliga hår man kan komma.

Nuförtiden är den absolut bästa stunden på veckan där en tretiden på torsdag, när veckans finska undervisning är över. Jihuu, vilken känsla! Speciellt eftersom att vi har den muntliga delen på torsdagar. Med tanke på att jag har gått ett år på en finsk folkhögskola borde det kanske inte vara så hemskt. Men jag fasar faktiskt inför varje gång. Mina muntliga kunskaper är fortsättningsvis futtiga. Dessutom är ca hälften av klassen tvåspråkig så det finns stora nivåskillnader i gruppen. Men jag gillar gruppen! De är alla trevliga. Skönt att dela bördan med andra.

Jag översätter som bäst en text som handlar om EU:s projekt att utveckla miljövänliga(re) flygplan. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de lyckas. Jag tycker om att översätta texter som jag samtidigt lär mig något nytt av. Men huvadåda va knepig den var att översätta. Måste läsa den om och om och om igen. Sorry att det blir lite mycket studieprat här nu. Jag är rädd att det tar över mitt liv. Inte ens bloggen kommer undan.

Om en vecka befinner jag mig i Stockholm. Då blir det njutning, födelsedagsfirande och secondhandshopping för hela slanten. I hope. Vet ej ännu när jag ska fira här hemma. Blir nog inget kalas ännu den här helgen i alla fall. Kanske nästanästa helg, får se.

Auf Wiedersehen kära ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0