måndag och vardag

Nu är jag hemma efter en helg i Stockholm. Jag for i alla fall (ingen gav ju några råd, så jag var tvungen att bestämma själv), med mitt knä och allt. Så här i efterhand kan jag ju konstatera att det gick bra. Jag orkade hoppa omkring på stan förvånansvärt länge. Mina armar och mitt vänstra ben har med andra ord fått sig ett rejält träningspass den här helgen. Det är värre med mitt högra ben som så smått börjar tvina bort till obefintlighet.

Men Stockholm i mitt hjärta säger jag bara. Har alltid gillat Stockholm, men nu gillar jag stan ännu mer. Speciellt Kungsholmen då. Och Mias übersöta Karlsson-på-taket-utsikt! Åh!

Shoppat har jag också gjort. Vi konstaterade att för att vara handikappad var jag väldans duktig på att shoppa. Tjaa, men det är inte varje dag man får handla vid Beyond Retro inte.

Men usch ändå, att komma hem till tomt kylskåp, högar med skolarbete och äckligt halv-vinterväder är ingen höjdare.

Om bara någon ville koka lite mat åt mig. Eller åtminstone handla maten. Syster, kom hem!

Nåväl, åter till översättandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0